Något att tänka på kanske?

Nu ska jag vara riktigt ärlig.. och jag skiter i rent ut sagt om du/ni kommer att hata mig resten av livet, men såhär är det.

När man ser en människa så är det väldigt lätt att genomskåda den, man gör ett scanning av personen kan man säga, fast man gör det omedvetet, det gör alla människor. Jag har läst mycket psykologi och och om olika beteenden osv, därför har jag lärt mig att se vad du är för en slags människa, När man ljuger, då tyder det väldigt starkt på osäkerhet och mindervärdighetskomplex. Nu kan jag känna personligen att det har gått för långt, när en människa ljuger så mycket så att hon/han tror på vad han/hon själv säger. Då har det gått för långt, då är man inne i nästa process, då skulle jag vilja säga att man är mytoman.
Att ljuga för att få vänner och människor att tycka om en är helt fel, man ska tycka om varandra för den man är, inte för att du har dom senaste kläderna eller för att du säger att du har mycket pengar o dittan o dattan. Det är helt fel. Du kanske har mycket vänner, men hur många utav dom vänner som du har. Vet sanningen om dig? Ditt riktiga Jag? det är inte många. Det är heller inte många som kanske har den förmågan att kunna göra en scanning, och genomskåda en människa. Men tillslut kommer en sån här person (mytoman) inte att få några vänner, dom kommer på hur du är och därför tar avstånd.

Sen tycker jag heller inte om när man lägger in "s.k.a" skrytande, och förnedrande mot andra. Man kan vara jätte glad över sin egen skull och lyckande, men det behöver inte gå till överdrift, genom att plussa på lite extra på skrytandet. Och det värsta är också när det inte är sant, att allting är påhittat. Då anser jag att man är SJUK. Då behöver man hjälp.

Jag anser också att ALLA borde tänka en extra gång,och kanske fråga sig själv, är det verkligen värt det här?
Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att vara sig själv, och lite på sig själv. Tycker inte dina vänner om dig oavsett om du har lite eller mycket pengar eller den finaste/dyraste hästen. Då är dom inga riktiga vänner.
Sen hoppas jag också att de/den person(er) som jag har ämnat detta till, verkligen inser att det är dags att komma ner på jorden och inse verkligeheten, det finns ett stopp. Är du för blind för att inse det själv?


Bye!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0