pappas lilla flicka

Sitter och tänker på hur mycket jag vill börja spela handboll igen, Hur mycket jag faktiskt saknar det. Kom också och tänka på en utav alla pappas matcher, en i Norrköping.Det är säkert över 13 år sedan, då han bröt foten, och ingen trodde på honom, han skrek till sin tränare att den var av, men det han fick tillbaka som svar var - Sluta larva dig nu. Men mycket riktigt foten var av, på flera ställen faktist.
Min pappa var min idol som liten, Jag tyckte han var bäst, och ville vara exakt som honom, Och när man visste hur mycket han älskade handbollen så mycket, men så tackade han ändå nej till erbjudandet han fick om att börja spela i Svenska landslaget, för min skull, för att han inte skulle missa min uppväxt.
han är lite smått rolig min pappa. han har lärt mig så mycket, då menar jag inte bara det som är rätt och fel, men vi hade en viss relation, jag var som en pojkflicka som liten :) haha
Ett minne jag också har är när jag kom ner till vardagsrummet en vardags kväll, efter jag hade bäddat rent i sängen, Pappa stod och vek tvätt, klockan var runt 21 på kvällen och jag skulle egentligen gå och lägga mig, jag var runt 12år och det var skola dagen efter.
Men vi började prata han och jag om allt och ingenting vi satt uppe jätte länge och planerade den komande helgen, vi skulle bla åka och kolla på handboll någonstans och äta ute och senare skulle vi åka och kolla på bilar, det var en vana vi hade. Pappa och jag jhade en "lek" som vi kallade "gissa bil", kunde vi stanna på ett ställe och bara gissa på bilar :). En gång skrattade han så mycket när jag stalde frågan- Pappa, vad är det där för ras på bilen?
jag har så många minnen som strömmar genom huvudet just nu, skulel kuna skriva hur mycket som helst, många dåliga minnen också men det är inte lika roligt att skriva , men det kommer

Hur jag beskriver min pappa med bara 5 ord!
Mazda, hanboll, retsticka, 
whiskey   och Underbar 
och ett passande beskrivande ord för mig: Pappas lilla flicka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0