så att personen känner sig skylldig till....

Nu sitter jag på Cafét, ganska så trött, jag gjorde ju världens tabbe imorse. klockan ringde 08:25 och jag var pigg, men jag valde att ligga kvar i 5-10 minuter, vilket jag absolut inte skulle ha gjort, då var det kört. så jag blev liggandes till 09.15, och var nere på jobbet 09:30. jag säger då de. det är få som kan göra sig iordning till arbete på 10 minuter..

Det var ngt sjukt konstigt i morse. jag visste att Monika började jobbet 08,30 hon var nere hos mig och gjorde ngt. men precis innan jag gick upp så hörde jag ngn på övervåningen,. så jag tänkte bara att Monika inte kommit iväg. men nu när jag var och handla nere på Ica så sa hon att det inte var hon. och John. den nya killen,som också bor hos oss låg och sov. hans skor stod där iaf. och jag tycker det är ganska så mysko, när både Pierre och Christian är i Sverige. Jag har ju en chansning på vem det "kan" ´vara. men varför skulle ?!

Jag har iaf hunnit med en del saker på cafet idag. jag har gjort en morotskaka, och kokat ägg plockat undan massa saker, sedan vart världens trevligaste café expidit :D

Vet ni vad jag är riktigt sugen på. ATT TATUERA MIG IGEN!!! det var så längesedan nu. och jag är sugen på ngt nytt.. är nästan så att jag vill åka hem bara för att tatuera mig. Men först måste Magnus fixa iordning den tatueringen jag har på foten, den ser hemsk ut, den som var så fin från början. jag vet inte om det bara är att min fot är cp eller om han som tatueraden inte körde djup nog. Annars har jag ju en innestående tatuering att plocka ut.


Vill också säga GRATTIS till Magnus Engdahl , kocken på Skarsnuten som fyller år. Grattis :)

Jag stod och tänkte tillbaka på en konversation jag hade med en gammal kär vän till mig. Vi båda var väl inne i en dep-period, Så sa hon att det är så enkelt att svara att allt är bra, när någon frågar hur det är med en. För svarar man : Sådär, eller: ja inte så bra. så måste man förklara för personen varför det inte är bra. då är det mycket skönare att svara. jo det är bara bra. hur är det själv.!  kan det vara så att personen känner sig skylldig till att fråga varför, är det något som hänt ? eller är det faktiskt bara för att den bryr sig? Och just varför jag kom och tänka på de är för att det är den vanligaste frågan man får. både IRL och msn, facebook ja över allt. och ska man då förklara för minst 20 personer om dagen hur man egentligen mår. man kanske mår bra, men det är alltid oftast ngt som tynger ner en. om det är ett tjaffs med en kompis, eller bråkat med Pojkvännen, inte pratat med sina föräldrar på evigeheter.? Ja vad som helst egentligen.  Men vill man säga det till alla som frågar ? man vet att det där bråket med pojkvännen kommer att lösa sig, när man kommer hem. eller iaf under dagen. .

Nu ska jag inte skriva mera. kan bli hur mycket som helst.

Bye!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0