ett oväntat samtal.

Jag kan ju bara börja detta inlägg med att denna dag har vart väldigt rörig, om jag ska förska ge min in på tt förklara detta för er utan att det lir helt super snurrigt!

Anna hämtade upp mig tidigare idag eftersom jag skulle följa med henne ut till stallet och mocka och styra lite, Vi hinner inte mera än att köra ut ifrån min gatuväg och Annas telefon ringer, Det var folkbladet, och tjejer som ringde ville intervjua Anna och ställa frågor om djurmisshandel. Eftersom hon blivit "anmäld" utav en annan tjej ute i stallet, Tack och lov flyttade hon även stall idag så "vi" som är där ute slipper sena nattningar och slipper må dåligt över att se när 3 utav hästarna går i sitt eget bajs i 3-4 dagar utan att det mockas bort.
Man kan ju ha olika och väldigt delade uppfattningar om vart den gränsen går, Jag skulle ju inte kalla  någon för djurmisshandlare bara för att man slår till en häst över bogen när den kommer springandes mot personen ? eller när det bitts eller sparkas ? rätta mig om jag har fel? Men där emot tycker jag det är vanvård att inte ge sina hästar vatten under hela dagen eller att det går flera dagar utan att ägaren mockar.


Om man ska ha ett djur tycker jag man ska tillrätta siva sitt djur, Ett djur mår bra utav regler och rutiner, att ha en ledare. någon som visar vart skåpet ska stå.! vad lär sig en klump på 5-700 kg av ett litet pet på rumpan ?

Men det är bara att läsa folkbladet imorgon och se vad som står där, ska bli väldigt intressant att läsa.


Annar nu så är det inte långt kvar tills Anna och jag åker till Norge,. det ska bli skönt att komma iväg. imorgon betalar vi flyget, Mycket att stå i imorgon. måste också träffa mamma lite mera innan jag åker. sen har jag en annan person jag vill träffa innan jag åker. men men, vi får se hur et blir med den saken. jag är väl för blyg och feg ! :)

slut på ord. nu ska jag nog ta med en smörgås och ett glas OBOY :D



Kommentarer
Postat av: mathilda

angående allt påhopp på katerina nej jag försvarar inte henne till fullo, inte fan har hon väl lämnat hästarna i bajs tre fyra dagar? hon har väl alltid mockat? fine, sena nattningar, men har hästarna dött utav det? aae, tror inte så.

du sa själv "jag är inte så mkt i stallet, så kan inte utala mig"

isf? varför sitter du här & skriver/säger/tycker att hon vanvårdar sina hästar.

tänkte mest att du skrev "rätta mig om jag har fel" nu har jag rättat dig, iaf vad jag anser.

;)

2010-03-29 @ 22:19:54
Postat av: Lindy

Jag går bara på vad Folket där ute säger.! att det mockat åt "dem" ett par ggr, och så mycket piss och skit det vart då är inte bara efter 1 natt. aja. min åsikt. men som sagt jag har själv fyllt på vatten åt hästarna när anna och jag haft nattningen när det inte vart annat en is i botten*

2010-03-30 @ 00:25:36
URL: http://lindyprintz.blogg.se/
Postat av: fanny

hästarna står nu hos mig kan jag säga. och jag tycker att ägarna sköter sig utmärkt :)

2010-03-30 @ 11:22:41
URL: http://hopeforanormallife.blogg.se/
Postat av: Lindy

Skönt för dig Funny bunny :)

Hälsa ifrån mig. hahaha

2010-03-30 @ 11:51:11
URL: http://lindyprintz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0