Analysera i olika aspekter !?

Är man någonsin tillfredställd ?




Kan ju börja inlägget med att säga att alla vi människor har bekymmer, somliga kanske lite större, fast det finns ju ingen på denna jord som kan påstå att hans/hennes bekymmer är större eller värre en någon annans, eftersom vi alla upplever saker och ting på olika sätt.Denna diskussion har Johanna och jag haft ikväll, eller ja. Det var en diskussion utav många andra, men den fick mig att börja tänka, och när jag börjar tänka så blir det automatiskt att jag börjar analysera i olika aspekter kring saker. Detta inlägg kan jag ju redan nu berätta att det kommer bli snurrigt att hänga med. och kanske för er inte ha någon som helst sammanhållning. men det har någon konstig förklaring, iallafall för mig.. haha

 

 

Jag tycker iofs att jag har det rätt så bra, inga särskilda stora problem eller bekymmer, inget jag lägger ner mycket energi på iaf. Jag försöker ta livet med en klackspark , och tänka att allt händer utav en viss orsak.
Ibland måste man få kämpa lite hårdare för att kunna få njuta vid det speciella tillfällena, och veta att man verkligen gjort sig förtjänt utav det livet har att bjuda på. Det där med vita lögner är väl heller inget jag tror på sådär jätte starkt heller, börjar man med en lögn så blir det kanske inte alltid, men oftast så att man måste komma med en till lögn, och en till efter det! Människan är gjord så att efter ett svar kommer en ny fråga, då vi alltid vill ha svar, och får man inte ställa frågor, får man heller inte reda på något. Sen finns det ju sådana personer som mig, som är otroligt över nyfikna .. Kan handla så mycket som att en kompis får ett sms, och man ställer frågan, Vem var det!? Fast man egentligen inte har med det att göra!

Men bekymmer och problem springer vi på väldigt ofta. Det är väl lite beroende på att andra alltid ska lägga sig i. Hade det inte funnits några frågetecken kring saker och ting så hade det väl heller inte funnits olika svar! Människan vill som sagt alltid ha svar. och vill också gärna veta svaret innan man beslutar sig. Det där med att ha kakan och äta den samtidigt. Men stänger man en dörr, öppnas alltid en ny, och vem vet, ibland öppnas även fler dörrar. Man måste som sagt våga här i livet. Satsar man inte så kan man heller inte vinna!

Det är nog som den där kicken man får med att hoppa Bungyjump. man vet aldrig till 110% att linan håller, jag tror nog de flesta har haft den där tanken. "Tänk om".  Ja men tänk om, Det är de som gör allt så spännande.
Hur många vill egentligen veta exakt när man ska dö!? Inte jag iaf..

Jag tror att var och varannan person här i världen skulle få ut så mycket utav att gå och prata med en psykolog, eller ja iaf en utomstående person. Eller ja, det skulle ju med ganska så stor säkerhet inte skada iallafall.
Min psyklog är min blogg. Jag känner alltid en lättnat efter att ha skrivit av mig.. Det kanske inte gör någon annan klokare av att läsa det här. men det gör mig tillfredställd iaf. :)

För övrigt så har denna dag vart väldigt trevlig på sitt sätt .. Fick spendera många timmar med Johanna . Det behövdes. Nu är det ju ett väldigt bra tag sedan vi hade en heldag såhär. Vi var förbi Jocke och tog en kopp te och pratade om allt mellan himmel och jord. Får vi göra om snart igen. Nu ska jag börja kolla på första säsongen utav Prison break .. God Natt :)







Fiskens horoskop !!
En vän eller bekant kommer att få dig i dilemma idag.
De får bekänna mer än vänskaplig attraktion,
eller att de utgör en kärlekstriangel i din vänkrets.
Du kommer att ha romantiska möjligheter i dag,
vilka noggrant bör gås vidare med .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0